KarlovyVaryDnes.cz
KarlovyVaryDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Ombudsman ČEZ si za více než 11 let fungování získal důvěru zákazníků, nespokojených o třetinu ubylo

19.02.2021
Západní Čechy - Firemní ombudsman ČEZ napíná své síly ve prospěch zákazníků již 11 let. Za tu dobu řešil přes 8000 podnětů a vyhověl zhruba každému desátému žadateli o přezkum. V posledních letech ale více než pochybení společností ČEZ hraje v počtu uznaných požadavků roli ombudsmanovo právo požádat o výjimku v přístupu v případě zákazníků v těžké životní situaci.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Ombudsman ČEZ v osobě Josefa Sedláka si za více než 11 let fungování získal důvěru zákazníků a stal se respektovaným partnerem při řešení připomínek k postupu společností ČEZ při reklamacích. Každoročně se na něj obrátí několik set zákazníků, průměrný počet podnětů ale již několik let mírně klesá. Loni zpracovala kancelář ombudsmana 459 podnětů, což je dokonce o třetinu méně než v roce 2019. Ze západních Čech se přitom na jeho stole sešlo celkem 69 podnětů, z Karlovarského kraje jich bylo 28 a Plzeňského 41.

"Loni se řada společností ze Skupiny ČEZ soustředila na zvýšení zákaznické spokojenosti, což se určitě odrazilo i na kvalitě reklamačního servisu a snížení chybovosti. Jsem si ale jistý, že významnou roli v poklesu podnětů sehrála i covidová epidemie - lidé museli řešit mnohem závažnější věci a je možné, že i při pochybnostech o postupu reklamačního řízení zkrátka nad tím raději mávli rukou," říká Sedlák.

Jako oprávněné loni ombudsman vyhodnotil 38 podnětů, tedy zhruba každý 12. Už dva roky po sobě ale více než polovinu takto posouzených podání tvoří takzvaný specifický přístup. Ombudsman ČEZ má totiž pravomoc na základě přihlédnutí k životní situaci žadatele požádat o vyhovění požadavku, který není oprávněný. Zatímco v roce 2019 připadal specifický přístup na 51 % žádostí vyhodnocených jako oprávněné, loni už to bylo 57 %.

Pro zákazníky, kteří se na kancelář ombudsmana obracejí, je důležitá také rychlost vyřízení jejich podnětu. Čtyřčlenný tým ombudsmana loni při vydání stanoviska dodržel lhůtu 30 kalendářních dnů v 90 % případů.

Institut ombudsmana zavedla společnost ČEZ jako jedna z prvních energetik v Evropě a jako první v České republice. Opětovně přezkoumává případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Ombudsman ČEZ je podřízen přímo představenstvu společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ, jejichž postupy v rámci svých šetření přezkoumává a v případě zjištění oblastí ke zlepšení dává společnostem doporučení na změny ve prospěch zákazníků.

Někdy hledají lidé původce vlastních potíží ve svých dodavatelích energií. Ve skutečnosti je velmi často příčina v mezilidských vztazích - v rodině, mezi sousedy, obchodními partnery (nejčastěji při pronajímání bytů a dalších nemovitostí), mezi občany a úřady,...Nejsmutnější jsou situace, kdy poškodí člověka jeho nejbližší příbuzní. To se stalo paní Štěpánce z Plzeňska.

Bydlela se svým manželem v dvougeneračním domku společně s jeho rodiči. Protože její manžel holdoval alkoholu a hazardu a u jeho rodičů nenacházela pomoc, odešla s dvěma malými dětmi a pronajala si na venkově malý byteček. V návalu všech starostí s odchodem si však neuvědomila, že platby za spotřebu energií za celý dům, který opustila, odcházejí z jejího účtu. Než došlo k převodu odběrných míst, činily už uhrazené zálohy slušnou sumu.

"Není v silách energetických firem pomoci takto postiženým lidem tak, že by jim vrátily zaplacené zálohy a požadovaly je od toho, kdo v domě žil a energii spotřebovával, byť by to bylo spravedlivé. A nemohu v tom nic zásadního udělat ani já," konstatuje posmutněle Ombudsman ČEZ Josef Sedlák, na kterého se paní Štěpánka obrátila. "Se společností jsem v této záležitosti jednal a požádal jsem ji o poskytnutí splátkového kalendáře. To se stalo a firma tak dlouhodobým splátkovým kalendářem aspoň trošku pomohla své zákaznici v situaci, do níž ji dostali její blízcí lidé, kteří se na ní sprostě obohatili."

Zdroj: ČEZ
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

Poskytovatele sociálních služeb a dluhových poraden v Karlovarském kraji vzdělávali vrcholoví manažeři České spořitelny

V polovině měsíce března přijali manažeři České spořitelny ve své pražské centrále návštěvu z Karlovarského kraje. Na programu byl seminář na téma "Vztah dlužníka a věřitele, péče o dluhy, řešení potíží se splácením a s ...

E-řidiči z Karlovarského a Plzeňského kraje načerpaly vloni u ČEZ o 25 % energie více

Tisíce nových elektroaut na českých silnicích a více než stovka nových dobíjecích stojanů ČEZ; to jsou hlavní důvody loňského 25% růstu odběrů energie ...

V pondělí 27. března bude v Německu stávka na železnici, omezí provoz mezistátních vlaků

České dráhy upozorňují cestující, že v pondělí 27. března 2023 od 00:00 do 24:00 hod. se v Německu uskuteční stávka na železnici, na které se budou po ...

Festivaly Maker Faire letos zavítají do dvanácti českých měst

Festivaly kreativity Maker Faire se letos představí celkem ve dvanácti městech po celé republice. Na akcích se setkávají nadšenci i profesionálové, rů ...

Avast: Stalkerware v Česku vzrostl za poslední tři roky o 600 %

Riziko, že se čeští uživatelé mobilních zařízení setkají se stalkerwarem, vzrostlo podle nejnovějších statistik oddělení Avast Threat Labs ve společno ...





Čtvrtek 30.3.2023
Karlovarský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes